Verhuizen, verhuizen, verhuizen... - Reisverslag uit Växjö, Zweden van Michelle Verduin - WaarBenJij.nu Verhuizen, verhuizen, verhuizen... - Reisverslag uit Växjö, Zweden van Michelle Verduin - WaarBenJij.nu

Verhuizen, verhuizen, verhuizen...

Door: Michelle Verduin

Blijf op de hoogte en volg Michelle

11 September 2015 | Zweden, Växjö

Afgelopen week ben ik erg druk geweest met dingen regelen. Een mobiel abonnement, meubels voor Maud, huishoudelijke spulletjes kopen etc. Hiernaast moesten we ook nog naar school. Maandag, dinsdag en woensdag waren de lessen gepland. Hierna zouden we drie weken lang vrij zijn. Schandalig he… Het is wel zo dat er alsnog veel gestudeerd moet worden en in tussentijd wordt er een examen afgenomen en moet er huiswerk online worden gemaakt. Op dinsdag zouden we de tafel en stoelen van Maud ophalen bij de tweedehands winkel. Hier heb ik nog een leuk nachtkastje en een spiegel gescoord (had ik echt nodig, aangezien mijn toilet zich nog steeds in een ander gebouw bevond). Ik was enthousiast doordat ik deze spullen had gekocht. Terug in de bus met al ons nieuwe goed, kreeg ik een e-mail dat ik ASAP een rental agreement moest ondertekenen. HUH?! Wat is dit dan? Na wat heen en weer mailen bleek dat de Student Union mij op de reservelijst voor appartementen had gezet. Aangezien iemand zo ontzettend slim was om zijn huur niet te betalen, is die weg gekickt. Voor mij natuurlijk geen probleem, want nu had ik een mooie kans! Na wat enige twijfel en overleg heb ik ervoor gekozen ALWEER te verhuizen. Ik zou er meteen woensdag in kunnen als ik dat wilde. Ik moest er nog veel voor regelen, dus uiteindelijk is dit donderdag geworden.

Woensdagavond is hier, net als donderdagavond in Nederland, studentenavond. Ik ben met wat nieuwe vrienden op pad gegaan richting Teleborgs Slott, het kasteel dat jullie misschien in mijn vorige blog al voorbij hebben zien komen. Er werd hier een barbecue georganiseerd, alleen moest men zelf zijn eten en drinken meenemen. Maud en ik zijn rond 8 uur heen gegaan, toen het tijd was voor het kampvuur met marshmallows. Hier hebben we met tientallen internationale studenten gezellig geborreld en zijn daarna naar Sivans, de studentenpub hier op de campus, geweest. Wederom een zeer geslaagde avond. Weer een hoop leuke mensen ontmoet. Blijkt trouwens dat Zweedse mensen Nederlanders helemaal te gek vinden…

Donderdag ging ik na een kort nachtje mijn spullen inpakken om vervolgens naar mijn nieuwe kamer te gaan, letterlijk aan de andere kant van de campus. Ik had gelukkig wat aan de spierballen van Maud, want mijn hele inboedel moest weer mee (4e keer verhuizen in drie weken tijd). De spierpijn is al goed te voelen.

De kamer is groot, gemeubileerd en ik heb mijn eigen badkamer. Het gebouw bestaat uit drie verdiepingen, waar zich ieder een gang bevindt met 14 slaapkamers. Op iedere verdieping is er een gedeelde woonkamer en keuken. Door gebrek aan ventilatie is hier helaas niet lang uit te houden en ik geloof dat de mensen hier op mijn gang best wel op zichzelf leven. Ik heb wel direct al een introductie gekregen van een jongen uit Uganda. Hij was erg aardig. Verder heb ik een andere jongen ontmoet uit Bangladesh, die had haast want had college. Ik hoop gauw de anderen te ontmoeten.

Eindelijk kan ik zeggen dat ik lekker ben gesetteld. Het heeft me erg veel moeite gekost dit voor elkaar te krijgen, maar hopelijk kan ik nu eindelijk genieten! Met dank aan mijn lieve papa en mama natuurlijk. Zij hebben mij afgelopen tijd veel geholpen.

  • 14 September 2015 - 20:02

    Stefanie Verduin:

    Hoi lieverd,

    ik ben benieuwd hoe gespierd jij thuis gaat komen in januari hahaha!
    Leuk verhaal, gezellig om te lezen!

    Ik mis je wel hoor lieverd...

    Snel een ticket jouw kant op boeken!

    HAVE FUN!

  • 14 September 2015 - 21:57

    Denise:

    Haha verhuizen verhuizen verhuizen. Niels en ik kunnen beter wachten tot je weer terug bent denk ik. Jij hebt de ervaring en de spierbundels! Fijn idee zeg.
    Goed te lezen dat je nu lekker gesetteld bent. Ben erg benieuwd naar je plekje in het echt. Lekker soort van een drie weken vrij. Kunnen je spieren tot rust komen en je hersenen weer hard gaan werken;)
    Geniet er van Mies! Nu kan het echt beginnen.

    Knuffel

  • 16 September 2015 - 12:49

    Niels Vermij:

    Ja, kan je niet even een weekendje overkomen?? ;)

  • 18 September 2015 - 16:28

    Mama:

    Hee Mies,
    Als je studie niet wil lukken (waar ik helemaal niet in geloof), kan je altijd nog een verhuisbedrijf beginnen. Ervaring zat!
    Ik heb alle foto's bekeken, maar kom het in oktober toch echt even zelf bekijken.
    Ben vreselijk nieuwsgierig. Mis je.
    Kus mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Voor mijn studie Logistiek en Economie op Hogeschool Inholland Haarlem heb ik voor een minor in het buitenland gekozen. Een minor wordt, bij mijn opleiding, in het derde en vierde jaar gevolgd. In de tweede helft van mijn derde leerjaar heb ik de minor Airport & Aviation Management gevolgd aan Hogeschool Inholland Haarlem en het eerste half jaar van mijn vierde en laatste schooljaar zal ik de course Supply Chain Management volgen aan Linneaus University in Växjö in Zweden. Växjö is een populaire studentenstad in het zuiden van Zweden. De school beschikt over een grote campus. De school heeft 34.000 studenten, waarvan er ruim 5.000 op de campus leven.

Actief sinds 07 Sept. 2015
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 5195

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 19 Januari 2015

Study Abroad

Landen bezocht: