Het vertrek! - Reisverslag uit Växjö, Zweden van Michelle Verduin - WaarBenJij.nu Het vertrek! - Reisverslag uit Växjö, Zweden van Michelle Verduin - WaarBenJij.nu

Het vertrek!

Door: Michelle Verduin

Blijf op de hoogte en volg Michelle

22 Augustus 2015 | Zweden, Växjö

Voordat het zo ver was ben ik de laatste paar dagen erg druk geweest met inpakken, feest vieren en het (nog steeds) zoeken naar een verblijfplaats. Gelukkig heb ik een dag voor vertrek een hotel weten te boeken voor de eerste week, zodat we op 1 september Maud haar sleutels kunnen ophalen en vanaf dan op de campus kunnen.
Op de zaterdag voor vertrek, 22 augustus, vierde ik mijn verjaardag en natuurlijk mijn afscheid voor wat vrienden, familie en kennissen. Wow, wat was dat geslaagd! Ik ben dankbaar voor deze dag, want met een heleboel kaarten, leuke cadeautjes, centjes en natuurlijk mijn twee prachtige fotoboeken kan ik alle thuisblijvers absoluut niet vergeten (niet dat ik van plan was jullie te vergeten).

25 augustus:
De dag van vertrek! Zin was er nog niet, omdat de situatie nog steeds erg onzeker was. Vanuit school werd er weinig gecommuniceerd. We wisten niet wanneer de eerste schooldag zou zijn, hoe het rooster er uit zag en waar we, na een week in een hotel te leven, terecht zouden komen. Vooral omdat ik nog geen appartement had weten te vinden.
Maar goed, daar gingen Maud en ik dan! Het hele GEKKE gezin was mee op pad om te functioneren als uitzwaaicomité. Dat mocht ook wel, want als ik in mijn eentje die twee grote koffers mee had moeten nemen, had ik op station Uitgeest al de trein gemist. Vraag me niet wat ik allemaal had ingepakt (wel 5 maanden hé)… Aangekomen op Schiphol wilden we zo snel mogelijk de koffers wegbrengen. Dit verliep ook aardig snel, want wij hadden SAS Plus geboekt. We wisten echter nog niet wat dit inhield, maar wel was er bij het boeken gevraagd of we enige allergieën hadden wat betreft eten. SAS Plus had overal voorrang en wat bleek, we vlogen business class… Uh gaaf! Eenmaal terug om pap, mam, Denies, Niels, Steef en Sonny een voorlopig laatste keer gedag te zeggen stonden daar opeens Lieke, Merel en Jessie! Besefmomentje: LIEFDE :). Dat mocht dan wel een besefmomentje zijn, maar het besef dat ik deze mensen mogelijk 5 maanden niet zou zien is er nog steeds niet.
Vandaar dat ik met een grote glimlach door de douane liep om vervolgens… Alcohol in te slaan! Ik denk dat het algemeen bekend is dat de levensbehoeften en voornamelijk alcohol erg dure producten zijn in Zweden. Deze tax-free producten konden we in dit geval niet laten liggen. Omdat we business class vlogen, hadden we toegang tot de SAS lounge. Hier hadden we de mogelijkheid om wat te drinken, eten en te chillen in de chillste stoelen op Schiphol. Vrijwel alles was hier beschikbaar. De tijd vloog om en voor we het wisten moesten we boarden. Met wat extra beenruimte kregen we, nadat we op hoogte waren, direct een groot bord met eten. Je weet wat mensen zeggen van vliegtuigvoedsel… Dit was ook werkelijkheid. Helaas, want het zag er echt heel lekker uit. Als je dit bord na 10 minuten nog niet op had, had je pech, want het werd alweer meegenomen om de daling in te zetten. Na een uur en twintig minuten vliegen stonden we op Deense bodem: Kopenhagen.
Op Kopenhagen moesten we overstappen op de trein (met die twee enorme koffers per persoon). Dit verliep niet helemaal zoals we hadden gehoopt, aangezien wij geen woord Deens konden en de treinen er nogal gek uit zagen. Na wat rondvragen wisten we met zekerheid de goede trein te pakken. Eenmaal in de trein was er geen plek… Wauw. Wat was dat verschrikkelijk. Met al die bagage waren we het middelpunt van iedereen in de trein. Gelukkig vonden mensen het niet zo gezellig met ons en besloten ze na een paar haltes uit te stappen. Hierna hebben wij het ons redelijk comfortabel gemaakt (nadruk op redelijk) en twee uur en drie kwartier gereisd naar Växjö. Hier werden we gelukkig opgehaald door wat oudere studenten die ons hielpen met de bagage en ons via school naar het hotel brachten. Helemaal mooi! :)

  • 10 September 2015 - 20:46

    Denise :

    lieve Michelle,

    Het lijkt alweer een eeuwigheid geleden dat jij naar Zweden vertrok.
    Ik vond het vreselijk om afscheid van je te moeten nemen.
    Daar ga je dan, voor vijf maanden. Snik!
    En wat was het allemaal spannend de eerste weken.
    Fijn om je via deze weg te kunnen volgen.
    En plaats veel foto's hè! Moest ik toen van jou ook haha.
    Geniet er van en ik ga al je verhalen volgen.

    Dikke zoen Denise

  • 14 September 2015 - 20:34

    Stefanie:

    Morgen alweer 3 weken terug, gelukkig al 3 weken minder aftellen!

    mijn countdown gaat door: 4 maanden, 2 dagen!

    LOVEYOI

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Voor mijn studie Logistiek en Economie op Hogeschool Inholland Haarlem heb ik voor een minor in het buitenland gekozen. Een minor wordt, bij mijn opleiding, in het derde en vierde jaar gevolgd. In de tweede helft van mijn derde leerjaar heb ik de minor Airport & Aviation Management gevolgd aan Hogeschool Inholland Haarlem en het eerste half jaar van mijn vierde en laatste schooljaar zal ik de course Supply Chain Management volgen aan Linneaus University in Växjö in Zweden. Växjö is een populaire studentenstad in het zuiden van Zweden. De school beschikt over een grote campus. De school heeft 34.000 studenten, waarvan er ruim 5.000 op de campus leven.

Actief sinds 07 Sept. 2015
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 5199

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 19 Januari 2015

Study Abroad

Landen bezocht: