De eerste week - Reisverslag uit Växjö, Zweden van Michelle Verduin - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Växjö, Zweden van Michelle Verduin - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Michelle Verduin

Blijf op de hoogte en volg Michelle

26 Augustus 2015 | Zweden, Växjö

De eerste week hebben we hier vertoefd inclusief ontbijt. We moeten nog even wennen aan het eten hier, zoals het feit dat ze hier bijna alleen maar Knäckebröd eten. Ik ben de eerste dag direct op zoek gegaan naar de huizenorganisaties hier in Växjö. Helaas hadden zij mij weinig te bieden en moest ik vooral hun websites in de gaten houden voor nieuwe updates… Ja, uh, hallo? Donderdag bleek er wat vooruitgang te zijn. Ik ging langs een organisatie van de huisjes op de campus en zij boden mij een Emergency Room aan. Het is verre van optimaal, maar “started from the bottom”… Zo zie ik het dan maar in :)

Donderdagavond was er een barbecue georganiseerd waar iedereen een broodje hotdog (gekookt) kreeg. Ook iets wat niet helemaal klopte, maar het was er wel gezellig. Hier de mogelijkheid gekregen wat nieuwe mensen te leren kennen en het een en ander te weten te komen over de school, Zweden, Zweedse studenten e.d.

Op vrijdag en zaterdag waren de oriëntatiedagen gepland. Het is hier best wel gebruikelijk om op zaterdag naar school te gaan, want de meeste toetsen worden op zaterdag afgenomen en duren vaak 4 tot 6! uur. Deze twee dagen hebben we alleen maar naar informatie moeten luisteren.

Op zondagavond was er een avond van VIS (Växjö International Students) georganiseerd. Hier konden studenten zich aanmelden voor bepaalde tripjes. Door de extreme drukte is het mij alleen gelukt tickets voor Stockholm te bemachtigen. Hier hebben wij uiteindelijk wel 4 uur voor in de rij gestaan… Het was niet heel goed geregeld.

Doordat we nog midden in de stad zitten en de school enkel te bereiken is met de fiets of met de bus (we hebben nog geen leuke, goede, goedkope fiets kunnen vinden) hebben we helaas weinig kunnen doen deze week. Bussen rijden ’s nachts vrijwel niet en zijn wel redelijk prijzig, net als alle andere dingen hier.

Maandagmiddag zou ik langs de campus gaan om te bevestigen of ik akkoord ging met het aanbod van de Emergency Room op de campus. Deze kans heb ik met beide handen aangepakt omdat het vinden van een verblijfplaats hier heel erg moeilijk is. Veel studenten zitten nog zonder woning.

  • 07 September 2015 - 18:42

    Niels Vermij:

    Leuke fotootjes Mies! En het kan alleen maar beter worden ;)

  • 07 September 2015 - 18:43

    Niels Vermij:

    Leuke fotootjes Mies! En het kan alleen maar beter worden ;)

  • 10 September 2015 - 20:48

    Denise:

    Haha Mies en ander eten. Dat is nog een hele gebeurtenis.
    Wat zal je genieten van al mams eten als je weer terug bent.
    Wel gek hoor die bbq. Was dat een foutje of echt serieus een Zweedse bbq?
    Bizar!!!
    Mooie foto's zeg. Lekker groen nog!
    Veel plezier kus x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Voor mijn studie Logistiek en Economie op Hogeschool Inholland Haarlem heb ik voor een minor in het buitenland gekozen. Een minor wordt, bij mijn opleiding, in het derde en vierde jaar gevolgd. In de tweede helft van mijn derde leerjaar heb ik de minor Airport & Aviation Management gevolgd aan Hogeschool Inholland Haarlem en het eerste half jaar van mijn vierde en laatste schooljaar zal ik de course Supply Chain Management volgen aan Linneaus University in Växjö in Zweden. Växjö is een populaire studentenstad in het zuiden van Zweden. De school beschikt over een grote campus. De school heeft 34.000 studenten, waarvan er ruim 5.000 op de campus leven.

Actief sinds 07 Sept. 2015
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 5189

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 19 Januari 2015

Study Abroad

Landen bezocht: